Vylepšení grafiky a výkonu FS22
Vylepšení grafiky a výkonu FS22
Farming Simulator 22 (aka FS22) nezklame v grafickém a výkonovém oddělení. V tomto článku si tato vylepšení projdeme a uvidíme, co znamenají pro vizuál a výkon FS22.
Nyní podporuje DirectX 12!
Za prvé, co je DirectX? Directx (DX) společnosti Microsoft je kolekce rozhraní pro programování aplikací (nebo API), která jsou potřebná pro zpracování úloh souvisejících s multimédii (audio a video). Direct3D, což je 3D grafické API v rámci DirectX, je nástroj, který se zabývá vývojem her na počítačích Microsoft Windows a konzolích Xbox.
V současné době je DX 12 Ultimate nejnovější verzí kolekce API. Můžete ji získat na počítačích se systémem Windows a Xbox Series X. Tato technologie v podstatě nabízí vývojářům her větší tvůrčí svobodu, pokud jde o vytváření dobře vypadajících her. A samozřejmě na druhé straně spektra je to skvělé i pro hráče, protože zlepšuje grafiku a výkon hry.
Optimalizace více vláken pro lepší výkon
Není překvapením, že hry Farming Simulator nepotřebují jen dobrý GPU (grafická karta), ale také velmi dobrý CPU (centrální procesor). CPU je zodpovědné za spouštění skriptů, včetně ekonomiky, AI pracovníků a všech modifikací skriptů. A ano, je možné mít slušnou GPU a přesto zažít lagy hru jen proto, že váš CPU není na úrovni.
Multithreading není ve Farming Simulatoru žádnou novinkou. Používá se od FS2011. Ale co je to multithreading? Obecně řečeno, je to technika, pomocí které jsou různým jádrům CPU přiřazeny různé výpočetní úlohy, například všechny skripty na jádru 1, všechny zvuky na jádru 2, fyzika na jádru 3 a tak dále.
Optimalizace multithreadingu na FS22 by tedy měla poskytovat lepší výkon, když CPU zpracovává mnoho úkolů současně, např. když pracovníci AI počítají své cesty.
Odstranění okluze pro méně zpožděný zážitek
V předchozích verzích Farming Simulatoru se každý jednotlivý objekt na mapě načetl, jakmile hru spustíte. Jasnou chybou této funkce je, že pokud je vaše mapa plná detailních objektů, hra se může zpomalit.
Proto je opravdu skvělé, že FS22 zavádí occlusion culling. Díky tomuto nástroji se načtou pouze objekty viditelné ve vašem pohledu kamery. Jak pohybujete kamerou, vykreslují se další viditelné objekty.
Jak funguje utracení okluze
Podívejte se na toto vizuální vysvětlení toho, jak tato technologie funguje v praxi. Obrázek níže ukazuje, jak kamera ve Farming Simulatoru funguje bez odstranění okluze. Můžete vidět, že jsou vykresleny všechny objekty uvnitř i vně pohledu kamery.
Pokud ale zapnete occlusion culling, jediné objekty, které hra vykreslí (nebo načte), jsou ty přímo v pohledu kamery. Podívejte se na níže uvedený obrázek.
Je také důležité poznamenat, že v tuto chvíli není známo, jak odvážné bude odstranění okluze ve verzi Giants.
Věříme však, že do své kůlny dokážete umístit vysoce detailní strojní zařízení a že stěny a střecha kůlny „ochrání“ tyto detailní objekty před zbytečným vykreslováním. Pokud je to pravda, mělo by to vést k lepší hratelnosti bez zpoždění pro všechny.
Streamování textur pro lepší zážitek na nižších grafických kartách
Mnoho lidí, kteří hrají Farming Simulator, načítá všechny své textury současně. To může způsobit problémy hráčům s grafickými kartami nižší třídy. Řešení? Stačí si trochu pohrát v nastavení a snížit grafiku hry!
Nezní to příliš lákavě? Dalším řešením by mohlo být načítání textur jednu po druhé, tedy když jsou ve hře viditelné. Podívejme se na příklad:
Vaše postava stojí na dvoře. Před nimi na poli pracuje těžká technika. Když je kamera na stroji a je povoleno streamování textur, do paměti VRAM vaší grafické karty se načtou pouze textury pole a stroje. Pokud byste přesunuli kameru pryč od stroje a na vaši kůlnu, textury ze strojního zařízení by byly odstraněny z VRAM a nahrazeny texturami kůlny.
Streamování textur by lidem s grafickými kartami nižší třídy umožnilo užít si vysoce kvalitní texturování v nejnovějším díle Farming Simulatoru, FS22.
Dočasné vyhlazování pro lépe vypadající detailní objekty
Pokud máte zkušenosti s hraním starších verzí Farming Simulatoru (jako je FS19), víte, jak předměty jako listí v dálce nebo nadzemní elektrické vedení blikají a praskají, jakmile natočíte kameru.
No, ve vesmíru Farming Simulator je to minulostí, protože FS22 se tohoto problému zbavilo. A to vše závisí na dočasném anti-aliasingu, který transformuje vaše digitální zemědělství a díky němu bude vypadat hladce, nikoli fragmentovaně.
Podívejte se, jak tato technologie funguje v praxi, ve videu níže. Jistě, není to FS22, ale je to stejná věc implementovaná v jiné hře, takže jsem si jistý, že podstatu pochopíte.
Závěrem lze říci, že všechna nová vylepšení FS22 vypadají opravdu vzrušující! Věříme, že všichni zažijete lepší grafiku, méně lagy (nebo vůbec nelaggy) hraní a stabilnější FPS.
Kredity:FS22 mods